The Opening of Misty Beethoven
Misty Beethoven jest prostytutką. Nie jest zbyt popularna, ponieważ jest pruderyjna. Jej życie się zmieni od momentu jak wypatrzy ją dr Seymore Love.
Film „The Opening of Misty Beethoven” powstał w 1976 roku. Jest sztandarowym dziełem burzliwego okresu “Golden Age of Porn”. Amerykańska produkcja wyszła spod rąk Radleya Metzgera działającego w branży hard porno od 1970 roku pod pseudonimem Henry Paris. Pojawiają się komentarze, że historia Misty Beethoven (Constance Money) to porno adaptacja powieści „Pigmalion. Romans w pięciu aktach” G. B. Shawa.
Na uwagę zasługuje fakt, że akcja filmu wybiega daleko poza tradycyjne„łóżko”. Rozpoczyna się w erotycznej dzielnicy Pigalle w Paryżu. Przenosi się do Nowego Jorku. A finał rozgrywa się w Rzymie (w jednym z ujęć pojawia się Fontanna di Trevi, ale oczywiście są ważniejsze rzeczy do pokazania w filmie).
Fabuła opiera się na perypetiach seksualnej edukacji Misty. Dr Love wraz z bogatą przyjaciółką Geraldine Rich (Jacqueline Beudant) z dzikiej paryskiej „kurewki” chcą zrobić wykwalifikowaną kochankę. Misty ma zabłysnąć na salonach seksualnie wyzwolonej rzymskiej elity. Szkolenie odbywa się w rzymskiej posiadłości. Dr Love dysponuje różnymi narzędziami do nauki np. gamą odlanych w gipsie penisów. Naturalnym materiałem do ćwiczeń są lokaje i pokojówki (np. dwa penisy w rękach jeden w ustach 3 x dziennie).
Standardowym punktem każdej fabuły „porn chic” jest kluczowe pieprzenie. W „The Opening of Misty Beethoven” jest tych pieprzeń niewiele, ale są wysmakowane. Mają miejsce w operze, galerii sztuki, na mainstreamowym party. Na tle innych produkcji ten film wyróżnia rozmach i duży budżet. Dystyngowana fabuła aspiruje do salonowej historii. Specjalnie do filmu napisano ścieżkę dźwiękową. Bardzo charakterystyczny wątek muzyczny pojawia się zawsze podczas ćwiczeń seksualnych ( można go przesłuchać tu http://www.youtube.com/watch?v=mLiQjiJYhoQ)
Scenografia filmu jest zaprojektowana w klimacie designu z lat 70-tych. W pomieszczeniach przestrzeń dzielą monumentalne ściany, z otworami w opływowych kształtach i rozbudowane kubiki. Pojawiają się też poindustrialne surowe magazyny. Warto zwrócić uwagę na dynamiczne, wirujące ujęcia kamery, które podkreślają awangardowy charakter jednego z najciekawszych filmów szalonej dekady lat 70-tych.
Czytaj także: